Vi städar Sörmland & Östergötland

Personalpolicy

Detta styr oss och vår verksamhet framåt i rätt riktning. 

Komma igång i arbetet

Alla nya medarbetare ska känna sig välkomna och uppskattade på SSG. Introduktionsplanen som tas fram till varje ny medarbetare ska underlätta att komma igång i arbetet och underlätta att känna trygghet i teamet.

Personal

Våra medarbetare är den viktigaste resursen. Alla ska ges sådant ansvar och sådana befogenheter, att man känner arbetsglädje och engagemang för sina arbetsuppgifter samtidigt som man ser framtida personliga utvecklingsmöjligheter.

Arbetstidspolicy

Eftersom SSGs medarbetare är företagets viktigaste resurs är balansen i livet viktig. Normal arbetstid är ett av våra gemensamt framtagna mål. För att kombinera tillgänglighet med målet ska vi eftersträva att förlägga normalarbetstiden så att maximal team- och kundnytta erhålls utifrån givna förutsättningar.

Arbetsmiljö

Arbetsmiljön på SSG präglas av kreativitet, delaktighet och god stämning. Med allas engagemang blir det lätt att skapa den goda arbetsplatsen. Alla skall känna arbetsglädje, trygghet och gemenskap och tycka att det är roligt att gå till jobbet.

Respekt för alla är ett honnörsord. Diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier får inte förekomma hos oss. Ett kontinuerligt arbetsmiljöarbete underlättar kompetensförsörjningen i framtiden och stärker vårt varumärke.

Ute på uppdrag följer SSGs personal de säkerhetsrutiner som gäller. Personlig skyddsutrustning och varselkläder är ett måste när man är på platsbesök.

Hälso- och friskvård

En välmående organisation är en förutsättning för tillväxt. Med engagemang och ansvar om vår hälsa skapar vi goda förutsättningar för en kreativ och frisk arbetsplats.

Kompetensförsörjning

Ett av våra övergripande mål är breddad kompetens. SSG uppmuntrar och stödjer anställda i att utvecklas inom såväl sin yrkesroll som personligt. Initiativet till en utbildning kan komma både från VD eller från den anställde själv. Den anställde uppmuntras att själv ta ett ansvar för sin utveckling och sina karriärmöjligheter i dialog med VD.

Affärspolicy

SSG Facility Services vision och mission är vår drivkraft och vår strävan. Vår affärspolicy utgör en grund för hur vår verksamhet och våra affärer ska ske för att vår kraft och strävan både ska vara möjlig och meningsfull.

Alkohol- och drogpolicy

Att förebygga missbruk av alkohol och droger* angår oss alla och innebär att vi har ett gemensamt ansvar för att uppnå en god hälsa samt en trygg och säker arbetsmiljö. Gäller på alla SSGs arbetsplatser.

GDPR integritet och sekretess

Vi följer GDPR integritet och sekretess riktlinjer, och om ni har några frågor är ni välkomna att höra av er till oss.

Kvalitetspolicy

SSG utvecklar metoder och underhåller den fysiska miljön för människor att bo i, arbeta och resa i. Som specialister på underhåll tar vi ett stort ansvar för kvaliteten i våra leveranser.

Miljöpolicy

SSG utvecklar metoder och underhåller den fysiska miljön för människor att bo i, arbeta och resa i. Vi kallar det hållbart underhåll!

Personalpolicy

Alla nya medarbetare ska känna sig välkomna och uppskattade på SSG. Introduktionsplan tas fram till varje ny medarbetare!

Visselblåsarpolicy

SSG Facility Services AB, org.nr. 556806-7895, strävar efter att bedriva sina affärer med integritet och i full överensstämmelse med gällande lagar och regelverk.

Vår verksamhet

Hållbara facilitytjänster, med fokus på människan och miljön.

Kundservice
Skicka ett meddelande till oss så svarar vi så fort vi kan.
Läs mer
Stenslipningar - SSG Facility Services
Stenslipning

SSG slipar alla typer av stenytor, från golv till tak. Rusta upp era stenytor till en miljövänlig och slitstark yta.

Golvrenoveringar och stenslipningar
Golvrenovering

Med hjälp av vår erfarenhet och våra slip- och städmaskiner kan vi ge dina gamla golv nytt liv. Kontakta oss nu!

Folk i rulltrappa
Klottersanering

Ta hjälp av oss för borttagning av klotter. Vi utför arbetet på ett miljögodkänt sätt, med produkter som är ofarliga för naturen.

Avbokningspolicy

  • Vid avbokning inom tre arbetsdagar eller mer kommer ingen debitering att ske.
  • Om du inte avbokar din tid senast tre arbetsdagar innan den bokade tiden kommer du att debiteras för en timme.
  • Vid avbokning mindre än 24 timmar som din bokade tid kommer du att debiteras för hela beloppet.

Det är viktigt att notera att vi debiterar för sena avbokningar för att kompensera för den förlorade möjligheten att boka om tiden för andra kunder.

Vi förstår att oförutsedda händelser kan inträffa och vi uppskattar att du meddelar oss så snart som möjligt vid avbokning. Genom att följa dessa avbokningsregler hjälper du oss att effektivt hantera vår tidsplanering och erbjuda våra tjänster till fler kunder.